Kenapa Samseng UMNO Hina Sarawak

Nampaknya kelakuan kurang ajar tanpa adab, melampaui norma dan tatasusila manusia bertamadun sudah menjadi perkara biasa. Dahulu kelakuan demikian hanya terhad kepada penjenayah dan samseng jalanan tetapi kini ianya teah merebak keperingkat atas.

Dari penyapu sampah yang meroyan mengaku dirinya imam kepada Perdana Menteri dan menteri mengaku dirinya samseng kelakuan kurang ajar ini sedang tular.

Kejadian terbaru yang  amat memalukan rakyat Malaysia adalah tindakan menteri kanan UMNO  Nazri Aziz yang menghina seorang pemimpin kanan Parti Pesaka Bumiputera Sarawak (PBB) di majlis sempena bulan Ramadan.

Walau apapun perkara diulas dan didebat kata-kata yang dilemparkan Nazri terhadap Karim, yang juga seorang Menteri Kerajaan Negeri Sarawak, jelas tidak beradab dan amat kurang ajar.

 

 

 

 

 

 

‘Nak jadi samseng belajar dengan saya, – Nazri Aziz

Nazri merujuk kepada fakta bahawa Abdul Karim Rahman Hamzah baru sahaja menyertai Kabinet negeri Sarawak tahun ini dan masih kurang tahap kekananan dalam kerajaan.

“Dalam politik ini jangan cakap besar, you cakap besar yang you nak tunjuk samseng begitu. Saya menteri lama dah.

“Kalau tak faham jumpa saya dulu, tanya. Jangan baru jadi menteri dah jadi samseng. Nak belajar jadi samseng belajar dengan saya.” sindir Nazri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kenyataan Nazri, seperti laporan diatas, menimbulkan persoalan kenapa ahli Majlis Tertinggi UMNO ini sanggup menghina seorang pemimpin kanan kerajaan Sarawak secara terbuka. Untuk artikel penuh di APANAMA.my, sila klik  

 

 

 

 

 

Advertisements
Gallery | This entry was posted in Artikel Politik, Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Kenapa Samseng UMNO Hina Sarawak

  1. Nazri najis says:

    Menteri tak ada pelajaran memang tak matang bila bercakap. Kerajaan bayar gaji nazri aziz utk jadi menteri bukan jadi samseng. Ingat dia samseng sangat ke, ni mesti layan cite hindustan ni.

    Org mcm ni ckp belakang memang berapi2 tapi klu depan2 mcm kura2. Tengok dulu jumpa depan2 dgn Tun M jd pemalu haha.

    Nampak sangat tak profesional. Jadi menteri klu nak menerangkan sesuatu mestilah dgn profesional dan ilmiah dan mesra. Klu kau cakap kononnya mcm samseng tu namanya ko ni menteri perangai komunis. Kata dah lama jadi menteri takkan tu pun tak tau. Kau ingat malaysia ni bapak ko punya ke?

  2. Nazri najis says:

    Aku rasa nazri ni salah tempat, sepatutnya dia jadi samseng, entah siapalah bawa dia jd menteri. Klu perangai mcm tu pun blh jd tak lama nanti kita akan dikuasai oleh samseng. Entah2 dia ni bapak samseng sbb tu samseng sebab tu budak2 suka jd samseng. Tak payah perasan nak jadi samsenglah rupa pun tak ada. Budak yang selalu bermasalah suka klu org anggap dia samseng, tp ni org tua suka nak jd samseng. Mungkin umur je tua perangai tak matang lagi. Berpuluh tahun pun klu jadi menteri menyusahkan rakyat dan tak ada sumbangan bermakna pada negara dan rakyat apa guna. Baik jadi menteri setahun tapi jasa bertimbun2. Klu nak glamour jd pelakon jelah nazri.

    Lepas ni kita buat cukai tandas, cukai samseng, cukai jagung. Senang sekarang ni jd menteri buat je ikut suka, tak ada siapa boleh pertikai.

    Jadilah menteri bukan jadi samseng, samseng tu penjara tempatnya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s